Mandagstema – Nostalgi

Nostalgi, noe man tenker tilbake til…

Vel, mitt bidrag til mandagstema denne gangen har en historie som starter da jeg var 4-5 år. Min farmor hadde et negerhode hengende på veggen, og jeg syns det var så nydelig med sine knallrøde lepper. Min farmor døde da jeg hadde pasert 25, og mitt høyeste ønske var å få dette hodet. Heldigvis var det ingen som var interessert i det, så det havnet på min vegg. Etter det har jeg fått/kjøpt litt flere hoder og figurer. De er bare helt fantastiske!

14 tanker på “Mandagstema – Nostalgi

  1. Koser meg skikkelig med alle nostalgiske innlegg og minnene strømmer på her. Veldig kjekt tema:)
    Har faktisk også en slik dame hengende på veggen her. Det var noe mine foreldre hadde og da jeg kjøpte huset fulgte hun med og har blitt hengende. Og hun har også nydelige røde lepper:))

  2. En fin samling. Disse var også å se «over alt» på 50 – og sekstitallet. Var det et tegn på at vi hadde oppdaget at verden var stor, og mangfoldig? Det er også noe uskyldig over dette, som jeg synes godt om. Noe vi kanskje har mistet på veien.

  3. Ah, lekkerbiter 🙂
    Jeg hadde en gang ei sånn dame, arvegods, den knustes – jeg kan sikkert finne nye på loppemarked, men det er ikke helt det samme…
    Pass godt på negerdamene dine, det er vitnesbyrd fra en svunnen tid, det 🙂

Legg igjen en kommentar

