Mandagstema – Likhet

Petunias mandagstema denne gangen er Likhet. Det var en liten nøtt, da jeg ikke har så lyst å legge ut bilder av familiemedlemmer og likheter mellom dem. Samtidig må det jo finnes noen mer orginale likheter. Så jeg begynte å gå gjennom bildene mine, og jamen hadde jeg ikke noe på lur…

Min sønn kjøpte en kinesisk pengefrosk til meg i fjor sommer. Den skal i følge feng-shui bringe rikdom til heimen når den settes i entréen på vei inn. Samme natt som den ble satt på plass, traff min sønn på en levende variant som klatret oppetter vegg og terskel like utenfor ytterdøra. Tro om den ville inn til sin artsfrende? Heldigvis tok han bilde av den, ellers ville ingen trodd ham. Men frosken/padden ble observert flere ganger de nærmeste kveldene…

Vil du se flere likheter, klikk deg inn på Petunias mandagstema.

15 tanker på “Mandagstema – Likhet

  1. Et kjempegodt eksempel på likheter!! Men rik på levende frosker, vil vel ingen være!!

    Bare en kort «standard» kommentar fra meg i dag. Jeg ha skadet den ene hånden, så det går litt trått på tastaturet. Blir klipp og lim:)

    Kommer sterkere tilbake når hånden kan brukes igjen:)

  2. Ha, ha, ha!!! Suverän likhet. Älskar din pengefrosk. Å tänk om vanliga frosker (eller är det froskar) kunda ha pengar i munnen;-)

Legg igjen en kommentar

