Mandagstema – Something old, something new..

Something old, something new.

Something borrowed, something blue!!

 

Petunia er inspirert av prinsebryllupet i England med denne ukens tema.

Jeg må bare innrømme at denne gangen var temaet litt vrient… Men etter å ha grublet et stund, laget jeg et lite tablå om kommunikasjon som kunne tolkes med de gamle verselinjene. Det eneste er at jeg mangler det som er lånt. Pytt-pytt, de andre kriteriene er oppfylt. Jeg kan sågar knytte temaet til England..

Så mitt bilde viser da en bit av telegrafkabelen som gikk over Nordsjøen fra Egersund til Peterhead i Skottland, og som tyskerne kappet da de okkuperte Norge. Egersund var et av de første stedene de gikk i land, nettopp på grunn av nevnte kabel.

Kabelen ligger sammen med min mobiltelefon, og alt er plassert på en blå duk…

Litt orginal løsning kanskje…

Tverrsnitt av kabelen

Vil du se flere nye, gamle, lånte og blå temaer, kan du kikke innom Petunia som vanlig når det gjelder mandagstemaene. 🙂

17 tanker på “Mandagstema – Something old, something new..

  1. Vilken intressant text och kabeln måste vara guld värd idag. Historiskt värdefull, det lär inte våra mobiler bli i framtiden.

    Du har ju verkligen fått till ett tema som ingen annan kan ha.

  2. Artig løsning …. utrolig å tenke på at den tykke kabelen er erstattet med trådløst. Lurer på hva som blir det neste :o)

  3. Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen.

    Rimkogeren: Kabelen har jeg fått fra en venn, hvis far var med og ryddet restene i sjøen så langt det lot seg gjøre.

    Hva den er verdt har jeg ingen anelse om, syns det var litt gøyalt å ta vare på den. Og jeg ser jo helt klart at jeg ikke kan bli så lett kopiert på dette ja.. 😉

    Headeren tok meg lang tid og en mengde bilder å få til. Kattungene var ikke helt velvillige..

  4. Jag blir imponerad över vad för speciella saker som du har hemma hos dig! En gammal kabel! Men, det är ju en lysande kontrast till mobilen vad gäller kommunikation.

Legg igjen en kommentar

