Fremgang i hagen midtveis i april 2012

Tenkte å lage meg en form for hagedagbok for å se, kanskje år for år, hvor tidlig de forskjellige vekstene spretter om våren blant annet. Kjekt å følge hagen gjennom årstidene også.

Rabarbraen er snart klar for gryta…

Denne akeleien blir helt mørk lilla

Husker ikke navnet på denne planten, men det skal jeg fine ut av.

Kuleprimulaen er et begredelig syn. Den blomstret så fint før påske, så kom frosten og tok knekken på de fleste blomstene. Kun de minste knoppene overlevde.

De amerikanske blåbærene har bristeferdige knopper

Dette er en gammel vandreplante av stikkelsbær, en sort som ikke kan kjøpes lenger. Den gir bittesmå, svarte søte bær, men har noen vanvittige torner.

Solbær i knopp

Ripsen ble klippet nesten helt ned i fjor, men står nå med en mengde små knopper.

Dette er den pionen som har kommet lengst. Den blomstrer først av sortene mine og har mørk cerise blomster. Den er heller ikke så veldig høy.

Den rosa løytnantshjerten måtte deles, og man skal jo ikke dele stauder om våren… Foreløpig ser det ut til at de tre delene trives og har det bra. Kanskje den ikke visste at den ikke burde deles nå?

Den hvite løytnantshjerten ser litt pjusk ut etter påskefrosten. Den var kommet så langt at den hadde begynt å sette knopper før frosten satte inn på ny.

Kjekt når man ikke husker hva man har plantet. Dette trodde jeg var noe avblomstrede greier – helt til jeg så blåfargen nedimellom bladene…

Tusenfryden er på full fart rundt i resten av bedet.

En av mine favoritter, valmue med store hvite blomster.

Én tanke på “Fremgang i hagen midtveis i april 2012

  1. Ser flott ut i hagen din.. Jeg har masse snø… Men har plantet frø innendørs så får vi se hva det ender opp med..

    Varm klem

Legg igjen en kommentar

