Annepålandets Mitts

Oppskriften på disse vottene har jeg sakset fra et Allers for en tid tilbake. De er jo geniale som arbeidsvotter eller sjøvotter til min mann med sin åpne tommel og fingerparti, samtidig som man kan brette votten over fingrene om man blir kald. Jeg brukte litt tykkere pinner og garn enn det som står i oppskriften og da ble de mer passende for en manns hånd. Arctic fra Europris og pinner 4,5 funket helt fint. Det gikk litt over 2 nøster, kanskje jeg hadde hatt nok med 2 om ikke gemalen skulle ha dem så langt oppover armen…

Nå trenger du ikke lete hysterisk etter alle gamle Allers om du vi strikke disse du og. Du finner oppskriften inne hos A’s Almanakk. Og jeg kommer garantert til å strikke flere av disse, så da er det praktisk å kunne finne tak i oppskriften igjen når utklippet mitt er helt fillete..

Legg igjen en kommentar

