Hengelue med dusk

Min niese kom en dag og lurte på om jeg kunne strikke en lue til henne. En sånn litt hengete lue – med dusk. Vi kikket på masse bilder på internett og klarte til slutt å peile oss inn på en som hun likte. Den fant vi på Ravelry og slik oppdaget jeg en helt ny strikkeverden…

Luen heter «Rikke hat» , men om du ikke er på Ravelry finner du oppskriften her også: Happyknits.com. Jeg brukte Kittens Mohair og pinne 3,5/4,5. Uten dusken gikk det et nøste. Garnet hadde jeg liggende og hun fikk velge garn selv.

Nå er luen på vei med posten, så jeg er spent på om hun liker resultatet..

Legg igjen en kommentar

