Opprydning i bånd og tråd

Jeg har gått til innkjøp av ny symaskin og har i den forbindelse hatt en opprydning i skuffer med oppsamlet rot. Tråd har jeg ryddet med hard hånd og kastet alt av billig-tråd. Tråd innkjøpt som «50 sneller for 39,90»-tilbud… Jeg har jo irritert meg på tråd som loer og tråd som ryker. Når jeg får mitt nye leketøy skal det brukes kvalitetstråd.

Men når man først begynner på en slik opprydning, så griper det om seg. Jeg har hatt en skuff hvor alt av bånd og strikk har blitt samlet. Og jeg er typen som tar vare på nesten alt av dekorasjonsbånd – i tilfelle det kan brukes en gang. Det har resultert i en skuff med surr og rot. I og med at jeg skulle kaste en haug med dårlig tråd, kom jeg på idéen om å surre bånd på tomme sneller. At man ikke har tenkt på det før…

 

Gjett om skuffene mine ble oversiktlige nå. Så er det bare å glede seg til maskinen blir levert. Min gamle Singer Tempo 70 er innlevert for overhaling/reparasjon før min søster skal få den.

Legg igjen en kommentar

