Flere nyfødt-gensere

Ganske rart egentlig, med omtrent bare gutter i nær familie, så fantes det ikke lyseblått i restegarnet… Rosa, hvit og gul, pluss en liten rest med grønt. Fargerike gensere.

image

image

Luene er et bidrag fra min svigerinne.

Jeg har modifisert oppskriften til Strikk for livet. Jeg kan ikke fordra montering av strikkeplagg, så jeg har strikket rundt på rundpinne. Ved ermene har jeg delt arbeidet og lagt ut masker til erme, deretter strikket opp til skuldrene og felt til hals. Så har jeg klippet av tråden og plukket opp maskene jeg la ut for erme og strikket andre siden. Så har jeg strikket sammen oppe på skuldrene. Null montering, kun trådfesting.

Legg igjen en kommentar

