Multifarget cupcakelue

Min niese har vokst ut av cupcakeluen jeg strikket til henne i fjor. Og på telefonen forkynte hun at hun ville ha en i regnbuefarger. Ingen problem, tenkte jeg. Det ønsket kan løses med et multifarget garn. Men det skulle vise seg å være komplett umulig å finne et garn som inneholdt alle fargene i regnbuen. Til slutt endte jeg opp med strømpegarn som hadde nesten de riktige fargene, men jeg ble ikke helt fornøyd.

Multifarget cupcakelue

Luen er strikket etter oppskriften jeg la ut i et tidligere innlegg, men med litt økning i maskeantall. Og med swirlen andre vei.

  • Opplegg: 108 masker
  • Høyde på vrangbord: ca 10 cm
  • Øk til 126 masker
  • Høyde på luetoppen før fellingen bgynner: ca 10 cm

Luen ble litt stor, men jeg planlegger en ny en i riktige regnbuefarger. Da beholder jeg det opprinnelige maskeantallet og strikker luen litt lenger.

Legg igjen en kommentar

