Vanter med slangemønster

I februar begynte jeg på et par selbuinspirerte vanter til den ene sønnen min. Han hadde nesten slitt hull på fingrene på et par jeg strikket til ham for noen år siden. Kjapt og enkelt tenkte jeg, og fant fram boken Selbuvotten av Terri Shea slik at han kunne velge seg et par. Siden han har smale hender foreslo jeg vanter i damestørrelse. Prosekter ble startet, jeg strikket litt lenger håndleddsdel for å få en pulsvarmer-effekt i tillegg. Så er det bare det at det er gruelig kjedelig å strikke to like ting. Så kom vår og sommer og behovet for vanter er ikke like aktuelt. I tillegg var det andre ting som fristet å strikke, som en svær vamsete genser. Men nå, endelig er vantene ferdige! Og jeg har jo selvfølgelig sett meg ut mange andre fine votter og vanter… De får riktignok vente litt da jeg har to hodeplagg på gang først – pluss et par halvferdige pulsvanter..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 tanker på “Vanter med slangemønster

Legg igjen en kommentar

