Regnbuelue

Niesen min på 6 har ønsket seg en regnbuelue. Og tante sier selvsagt ja til slike ønsker.. Men jeg fikk en skikkelig utfordring med å finne garn i riktige nyanser, og fargene i luen er heller ikke helt rett i forhold til regnbuen. Garnet er Drops Alpakka, kjøpt hos Strikkenett. Og oppskriften er ikke å finne noen steder, den er diktet underveis. Ideen startet somen cupcakelue med vertikale striper, men endte opp med en baggy lue med skrå striper. Legg gjerne igjen en kommentar dersom du syns luen er interessant og har lyst å strikke den, så skal jeg heller legge inn en oppskrift senere.

Luen ble strikket som julegave, derfor kan jeg ikke vise den før nå. Og jeg ble fortalt at niesen min dro på seg luen sporenstreks etter å ha pakket den ut på julaften. Den var også trygt plassert på hodet da jenta med foreldre dro hjem til Bergen fra julebesøk hos bestemor og bestefar i Egersund. Dessverre har jeg ikke bilder av jenta med luen på, så du får nøye deg med disse bildene.

Regnbuelue

Cupcakelue

Regnbuelue

Én tanke på “Regnbuelue

  1. Tilbaketråkk: Regnbuelue | Blopp.no

Legg igjen en kommentar

