Chullo med flaggermus

En chullo til er ferdig. Og jeg har jo ikke lært det spøtt når det gjelder å love mønster på saker og ting… Denne luen ble strikket til min sønn, og ha ville ha flaggermus på sin lue. Og jeg lovte og fant et kjempefint mønster – med så store ensfargede felt at den måtte broderes på i etterkant med maskesting. Men resultatet ble fint syns jeg.

Sønnens argument med slik lue var at den satt så pass inntil at det var pass til den under hjelmen på jobb… Men da måtte snora til dusken være såpass lang at den nådde nedenfor hjelmen.

Luen er strikket i Sandnes alpakka, med håp om at den skal være kløfri.

Chullo med flaggermus

 

Sitter som et skudd

 

Chullo med flaggermus

 

Jeg ville sy på røde øyne på flaggermusen, men det falt ikke i god jord…

 

Chullo med flaggermus

 

Gode øreklaffer

 

Chullo med flaggermus

 

Her vises flaggermusen godt.

 

Merkelapp

 

Må jo ha merke inni luen…

3 tanker på “Chullo med flaggermus

  1. Tilbaketråkk: Chullo med flaggermus | Blopp.no

Legg igjen en kommentar

