Rosa tøfler

En av niesene mine fylte nettopp 11 år og som en liten ekstra-presang strikket og tovet jeg et par tøfler. Veldig praktisk å kunne forme dem rundt egen fot når jeg har små føtter selv. Den samme niesen ringer til tante når hun trenger ny lue eller ønsker seg et rosa pannebånd, og da er det koselig å overraske litt. Nå har hun vinterferie og skal tilbringe noen dager hos oss. Tøflene ble overrakt da hun kom, og de tok hun på seg med en gang. Så da vil jeg tro de falt i smak… Den egentlige gaven hennes besto i påfyll av kontantkortet på mobiltelefonen hennes – hvilket også falt i smak.

Rosa tøfler

Tøflene er strikket i Iglo-garn fra Europris etter en oppskrift fra et hefte hentet i en -Nillebutikk. Deretter er de tovet på finvaskprogram 3 ganger for å få rett størrelse.

Rosa tøfler

 

Behørig merket med merkelapper fra Nominette.no

5 tanker på “Rosa tøfler

  1. Hvor flotte. Kan tenke meg at gaven falt i smak, og så varmer det godt på beina..

    Hadde du flere plagg som skulle toves når du hadde det i maskinen?

    Klem fra nord..

    • Jeg slenger som regel med et håndkle når jeg tover. Er det mørke ting tover jeg sammen med en dongeribukse. Og alltid på korte program for å ha kontroll på det som skjer. 🙂
      Ha en flott helg!

  2. Takk for gode tips, så da skal jeg ta den ene OL lua i maskinen sammen med et håndkle og på kortprogram.. Jeg synes den ble så diger med det garnet i fra SparKjøp. Har bestilt nye nøster i fra Ullkurven så da får jeg det myke fine som ikke klør..

    Kos deg da i helgen!

Legg igjen en kommentar

