Test-pjoner

Pjoning har jeg aldri prøvd før. Da jeg sa til min svigerinne for en tid tilbake at jeg ikke kunne pjone, sa hun bare: «Jo det kan du, du vet det bare ikke». Og det stemte jo. Jeg har jo heklet tidligere, og pjoning er bare kjedemasker. Denne teknikken kalles også bl.a bosnisk hekling.

Pjona sokker

Disse sokkene ble til etter et av mine besøk på bloggen til Stella Charming. Hun søkte etter medlemmer til sin Ravelrygruppe – hvor hun igjen søkte etter noen som kunne teste enkelte av oppskriftene hennes da hun er i ferd med å gi ut en bok om pjoning. Boken blir en e-bok, og tar således ikke opp plass i bokhylla.

Pjona sokker

Siden jeg var fersk innen pjoning, gjorde jeg som anbefalt og pjonet litt om gangen på hver sokk for at de skulle bli like i fastheten. Garnet er Easy fra Sandnesgarn, og jeg har brukt heklenål 9 og 10. Sokkene ble påbegynt en søndags ettermiddag og gjort ferdig i løpet av mandagskvelden. Med andre ord kan man lage et par slike sokker i løpet av en dag. Raske julegaver, ikke sant? Mine sokker er allerede i bruk. Pjoningen sammenfalt med starten på høsten.

Visste du forresten at Stella har en egen nettbutikk med noen av oppskriftene hun har designet? Sjekk her: Stellas nettbutikk

4 tanker på “Test-pjoner

    • Takk! Mine har også vært i konstant bruk. Når været blir kaldere etterhvert vil de passe ypperlig i et par skoletter hvor pjonekanten vil komme over skoskaftet. 🙂
      Jeg harogså planer om å pjone noen som gaver, når mine andre prosjekt til jul er fullført. Sokkene er uansett utrolig raske å lage.

  1. Tilbaketråkk: Pjoning: Vallari | Stella Charming Design

  2. Tilbaketråkk: Vallari – gode varme sokker | Garnkurven

Legg igjen en kommentar

