Monsterbukse

Denne buksen falt jeg for første gangen jeg så den. Så da min søster fødte en jente ved påsketider i 2014 var julegaven allerede planlagt. Mønsteret fant jeg via Ravelry og videre til Smoochie.  Veldig enkel å strikke, men mange tråder å feste siden den er stripete. Like før jul begynte panikken å ta meg – jenta har vokst godt disse månedene – ville buksen passe? Heldigvis ja. Og det er lengde og vidde nok til å vokse litt til.

Buksen er strikket på pinne 4 i Viking alpaca sport. Dette garnet er det litt syntet i for slitestyrken, og passer fint når man for det meste kryper på knærne.

Monsterbukse

 

Monsterbukse

 

Liker du buksen og vil strikke lik, kan du bare klikke deg inn til Smoochie.

3 tanker på “Monsterbukse

  1. Tilbaketråkk: Monsterbukse | Blopp.no

Legg igjen en kommentar

