Tights med fletter

Denne trodde jeg aldri jeg skulle blitt ferdig med til jul. Jeg følte beina aldri tok slutt…

Flettetights

Buksen/tightsen var tiltenkt min niese på 7, og jeg falt helt for denne varianten i ribbestrikk med fletter langs ytterkanten. Oppskriften er hentet hos Drops/Garnstudio. Stort sett har jeg strikket rosa, men valgte en litt mer «voksen» farge denne gangen. Garnet er Drops Baby merino i farge 34-lyng. Jeg hadde fått min søster til å måle jenta, så jeg hadde litt å gå ut i fra, men at 55 cm lange bein skulle være såååå lange… Men, den ble ferdig til jul, og jenta dro den på seg straks den var utpakket på julekvelden. Den var fortsatt på da hun gikk til sengs… Hun elsker alt som er hjemmestrikket av tante eller bestemor.

Flettetights

 

Flettetights

3 tanker på “Tights med fletter

  1. Tilbaketråkk: Tights med fletter | Blopp.no

  2. Synes den er nydelig, men skjønner godt at du følte at bena aldri tok slutt. Ja, arbeid er det men flott resultat. Leste i avisen i dag om en tante som strikket lue og skjerf til niesen med reflekstråd. Det vises kun når det er mørkt og bilistene ser i god avstand. En trend som nå tar av, og jeg får vel hekle meg en lue tenker jeg. Da synes jeg bedre når jeg går tur, selv om refleksvesten er på. Vil jo ikke bli påkjørt vet du. Ha en fin lørdag.

    Klem fra nord

    • Jeg har prøvd meg såvidt på å strikke med refleksgarn, men da la refleksen seg bare på innsiden av arbeidet. Kanskje man får teste det ut en gang til.

Legg igjen en kommentar

