Vallari – gode varme sokker

Sokker er noe av det kjedeligste jeg kan strikke, og attpåtil må jeg strikke to like. Heldigvis for Stella Charming så kan jeg nå i stedet pjone meg et par sokker på et par kvelder. Vallari har hun kalt dem, et norrønt ord for vandrer.  Disse er pjonet i restegarn jeg hadde liggende, Iglo fra Europris. Toppen er en liten alpakkarest av ukjent merke. Og med heklenål nr 9 går det bare et par tv-kvelder eller en kjedelig dag på jobb på å få dem ferdige. Svigerdatter holder på med et par i rester av Cortina fra Gjestal. Så her er mange muligheter innen garnvalg. Husk bare at alpakka er tre ganger så slitesterkt som vanlig ull, og da vil sokkene ikke slites like fort.

Vallari

Vallari

Jeg har tidligere pjonet disse sokkene, og det innlegget finner du her: Test-pjoner

Oppskriften på sokkene finner du i e-boken til Stella. Selv har jeg printet den ut slik at jeg kan sitte og bla i den.

4 tanker på “Vallari – gode varme sokker

  1. Tilbaketråkk: Vallari – gode varme sokker | Blopp.no

Legg igjen en kommentar