Bunadsprosjekt

Da er tiden for det store prosjektet kommet. I år blir det ingen hjemmestrikkede gaver til jul, nå er det brodering av bunad som står på dagsordenen. Jeg skal brodere Nordlandsbunad til min «svigerdatter». Og min mor og jeg skal sammen montere den. Jeg har brodert samme type bunad til meg selv for over 20 år siden, min mor broderte til min søster. Min ble påbegynt i januar 1994, og 14 mai 1994 hadde jeg den på meg i min svigerinnes bryllup. Rekordfart med andre ord. Det var det året jeg så omtrent alt av OL på tv… Hjemmeværende som jeg var, satt jeg med sytøyet foran fjernsynet. Men det blir ikke brodering i den farten denne gangen. Planen er at den skal være ferdig til 17.mai 2016. Så skal jeg oppdatere her underveis.

Bunadsett

Bunaden skal syes i grønt klede og er kjøpt fra Husfliden i Bodø. God service og rask levering! Min egen bunad er sydd i blått klede, og detaljer fra den kan du se her: Mandagstema – Fargerik

 

Én tanke på “Bunadsprosjekt

  1. Tilbaketråkk: Bunadsprosjekt | Blopp.no

Legg igjen en kommentar

