Fligg-flagg

Denne halsen har vært litt sånn av-og-på håndarbeid. Litt sånn som man tar med seg på besøk eller biltur. Men nå har jeg da fått den ferdig – i løpet av en biltur. Konsert med Bruce Springsteen på Ullevål og man kjører fra Egersund, det blir noen timer strikking når man er baksetepassasjer og ikke hører en tøddel av det som foregår i framsetet mellom far og sønn. Ikke at jeg gikk glipp av så mye da det gikk i mekking der foran… Og halsen fungerte ypperlig som sovemaske fra Lyngdal og hjem.

DSC_0346

 

Designet er fra Stella Charming og har du ikke oppdaget henne ennå vil jeg anbefale et besøk på siden hennes. Hun anbefaler Rauma finull til denne halsen, men det syns jeg kjentes litt hardt ut så jeg har valgt babyull fra Dale i stedet. Dobbelstrikk hadde jeg ikke prøvd før, men det var jo egentlig veldig enkelt. I tillegg får man et vendbart plagg. Ikke blir det lange tråder på baksiden heller med den teknikken.

Bildene er tatt før jeg har presset arbeidet, det har jeg ikke hatt tid til ennå..

Fliggflagg

Fliggflagg

Det er nesten så jeg gleder meg til høsten så jeg får brukt den.

2 tanker på “Fligg-flagg

  1. Synes den var kjempefin. Da får vel vinteren komme slik at du får bruke den.

    Skjønner at samtalen foran ikke fenget deg helt. Men når man har strikking eller noe annet å sysle med under en lang biltur så koser man seg på sitt vis.

    Klem fra nord.

Legg igjen en kommentar

