Mandagstema – Gjenbruk

Petunias tema denne gangen er inspirert av loppemarkeder og resirkulering. Med andre ord gjenbruk.

Vel, jeg har saumfart heimen etter noe rart å ta bilde av, men fant ikke noe før jeg gikk ut i hagen…

Her er da bilde av vår forrige badestamp. Den ble kappet i to, og de to delene utgjør nå jordbærhage og urtehage…

Legger også ved et par bilder av en gammel Massey-Harris høyvender for hest, som har vært espalier for klatrerosene mine. De døde dessverre i vinter, så jeg har anskaffet meg nye, New Dawn og Lawinia.

 

"New Dawn"

Vil du se flere gjenbruksbilder, kan du som vanlig klikke deg inn til Petunia.

21 tanker på “Mandagstema – Gjenbruk

  1. Du verden! Det var da sannelig gjenbruk! Så fantastisk lurt å gjøre slik med badestampen! Det samme må og sies om det du bruker som espalier! Tror det er det beste bidrag jeg har sett til nå! Takk for din hilsen! -Margit-

  2. Tusen takk!
    Høyvenderen var nesten dekket av roser i fjor, men planten fikk seg dessverre en alvorlig knekk i den kalde vinteren. Så nå gleder jeg meg til nytt blomsterflor…

  3. Så snyggt det kommer att bli med New Dawn rosen klängande runt slåttermaskinen.

    Synd för mig att slåttermaskinen har jag på gården i södra Lappland och just rosen New Dawn har jag här i Tumba där jag bor……och jag tror nog inte att jag fraktar ner slåttermaskinen till Tumba heller….

    supersnyggt kommer det att bli!

  4. Det var flott gjenbruk! Så smart å ha urtehage og jordbærhage i stampene.
    Det må være nydelig å se New Dawn rundt høyvenderen, det skal bli deilig med sommer !
    Takk for koselig kommentar hos meg:)

  5. Ikke verst i Norge å fine sin lavendel levende etter vinteren og kuldegrader. Mine 2 har overlevet også – og fikk selskap av noen nye denne helgen. Jeg har mistet halvparten av mine roser (for 2 år siden) – men de har aldri hatt så spesiell espalier som din! Og badestampideen er utrolig kul – særlig hvis man har en som ikke er i bruk. Bravo!

  6. Så flotte gjenstander du viser her! Det roseklatrestativet da! Og veldig fine badestamper, men det ser ikke ut som du har noe beskyttende lag mellom jord og treverk – vil det ikke gå hardt utover de fine stampene når jorda blir bløt?

  7. Å dele den gamle badestampen i to og bruke den til dette, var en kjempefin idé!! Stilig ble det også! Nesten som man får lyst å få tak i en stamp og gjøre slik som dette!! Rett og slett genialt!!

Legg igjen en kommentar