Mandagstema – Fargerik, men på en tirsdag…

Jeg rakk ikke mandagstema på mandagen denne gangen heller, men pytt-pytt. Det funker like bra på en tirsdag…

Siden det er nasjonaldagen vår i dag, bidrar jeg med detaljebilder av Norges vakreste bunad (kåret i flere avstemninger), Nordlandsbunaden. Den broderte jeg, både skjorta og bunaden, på under 4 måneder uten å ha brodert annet enn korssting. I år er den 17 år gammel…

Detaljebilde av ryggmotivet

 

Broderiet på vesten

 

Lommen på bunaden

Og helt til slutt, flagget i vinden mellom vrihasselen. Skulle gjerne ha unnvært lyktestolpen dog…

Flere fargerike bilder finner du som vanlig hos Petunia.

10 tanker på “Mandagstema – Fargerik, men på en tirsdag…

  1. Oi! Imponerende! 17 år og så flink! På rekordtid! Flott gjort også! fine bilder du har tatt av denne! Var ikke klar over at den var kåret til den vakreste! Takk for hilsen! -Margit-

  2. Det er en vakker bunad dette og mange bunader er veldig fargerike og flotte! Min bunad, en gamel versjon av Fanabunaden, går i sort, burgunder, oker, grønn og mørk blå. Kanskje ikke farger man tenker er så fien sammen, men jeg synes de passer perfekt på bunaden min:)

  3. Så smukt et arbejde, du klarede, og det skal nok holde mange år endnu 😉
    Jeg synes mægtig godt om, at I fejrer nationaldagen så festligt, selvom jeg kan forstå, at det kan være stressende for en del af Jer!

  4. Nordlandsbunaden er fin, jeg har en , men jeg må sy den ut litt. Jeg har nemlig arvet den og den var litt trang. Men den er kjempefin. Gleder meg til å bruke den 🙂

  5. Tilbaketråkk: Bunadsprosjekt | Garnkurven

Legg igjen en kommentar